Fecha: 20-Mayo-2017 Situación geográfica: El Raigusu (L.laviana) Itinerario: Mestres-Los Tornos-L'Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Col.léu Pena Negra-La Ventanina-Los Collaos de la Piedriquina-El Picu-Cuadrazu-La Vía'l Carru-La Foz l'Apertón-El Bayu-Mestres Tipo de ruta: Circular Desnivel positivo acumulado: 1444 m Distancia recorrida: 21,7 km Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónMapa topográfico del IGN
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónPerfil de la ruta: 21,7 kmTrack: https://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18518021
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónSábado, 20 de mayo de 2017. En esta ocasión nos desplazamos hasta el SE del concejo de Llaviana, siendo el punto de partida de nuestra ruta el paraje de Mestres (428 m), a unos dos kilómetros del pueblo de L' Acebal. Precisamente, en este lugar tiene su inicio una conocida ruta: "Les Foces del Raigusu" (PR AS-290)
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónSobre las 8:15 h nos ponemos en marcha yendo al SO por una buena pista que discurre entre varios praos con cuadras y cabañas (La Viciella, La Egesa, etc)
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAl llegar a esta bifurcación abandonamos el camino principal para coger el ramal que sube hasta el pueblo de Los Tornos
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónTras cruzar el río Raigusu por un puentecillo de hormigón continuamos en ascenso ahora con rumbo NO sobrepasando los praos de El Pedrosín
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónPoco a poco, vamos girando al NE hasta llegar a la aldea casi deshabitada de LOS TORNOS (620 m), perteneciente a la parroquia de Villoria
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónDesde Los Tornos damos vista a La Peña les Rayaes (Les Águiles, La Xerrona, etc)
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónDesde Los Tornos avanzamos al Sur en continuo y suave ascenso sobrepasando numerosos praos con cuadras y cabañas. En esta ocasión, andamos escasos de topónimos y nos quedamos sin saber el nombre de estas cabañas
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónProgresamos por la parte cimera del Valle los Tornos atravesando varias cuadras y cabañas
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónYa en la cabecera del Valle los Tornos damos vista a La Campa Doñango y La Peña los Cuetos
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónPero nosotros nos dirigimos al Este pasando bajo el altivo pico La Llanza
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEnseguida alcanzamos un importante enclave, L' Aguabondeyu (1057 m)
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónL' Aguabondeyu constituye un importante paso que comunica los valles de Los Tornos y de La Rubieta. ¡Cuántas veces pasaría por aquí Manolo Quirós! Según me cuenta Vicente Rodríguez Hevia este conocido ganadero llevaba cargues de yerba desde La Rubieta hasta El Cabu, a varios kilómetros de distancia, ¡en madreñes de clavos!
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónTraspasamos L'Aguabondeyu para entrar en el valle La Rubieta, en pleno monte El Raigusu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónBajamos al fondo de la cabecera del valle para pasar a la otra vertiente
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónPor el Valle la Rubieta discurre El Río'l Gallu estando cerrado al Norte por la Peña les Rayaes
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAl pasar a la otra orilla cogemos un sendero que discurre al Este por La Carba los Xatos
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAtrás dejamos L'Aguabondeyu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEnseguida llegamos al recóndito y hermoso mayaú La Rubieta. Lo primero que llama la atención al llegar a este mayáu es la disposición de la mayoría de sus cabañas, pegadas a una peña en forma de adosado
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEl Raigusu en su máxima expresión con espectaculares vistas hacia los valles de los ríos Forno y Cuadrazu que tuvimos la oportunidad de recorrer hace unas semanas
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónNosotros desde La Rubieta seguimos al SO por la arista en dirección al pastizal de Veraniegu mientras contemplamos al frente la prominente silueta de El Picu Dubil (Peña Mea)
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónNos adentramos en un terreno caótico plagado de peñascos y zonas pedregosas
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónSiguiendo senderos de cabras levemente esbozados vamos progresando por este paraje tan espectacular y, sin embargo, poco visitado por los excursionistas
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónSin grandes dificultades técnicas pero con un importante desnivel a salvar vamos avanzando por este paraje tan singular
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónUn vistazo atrás para contemplar la quebrada arista que hemos superado
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónDespués de un importante esfuerzo culminamos el ascenso enlazando con la senda que discurre bajo El Picu Dubil (Peña Mea)
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónIncorporados a la marcada senda continuamos al Sur en dirección a El Mayéu Mea
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEl Mayéu Mea cuenta con una recogida cabaña en su vertiente lavianesa
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEn la vertiente allerana se encuentra La Fuente Mea, donde paramos a refrescarnos
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónSeguimos al SE cuando coincidimos con un par de montañeros, Willy y Genaro que nos acompañarán durante un buen rato
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónVamos hacia El Col.léu Pena Negra
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEl Col.léu Pena Negra (1469 m) está al pie de la peña homónima
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónDescendemos por el Valle los Riegos para después subir hasta El Col.léu l'Home
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEn El Col.léu l'Home (1427 m) encontramos una pared para evitar que el ganado se derribe
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónPanorámica desde El Col.léu l'Home
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAcercamos a nuestros compañeros hasta La Ventanina para que la conociesen y una vez allí nos despedimos de ellos
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónLa Ventanina es una preciosa oquedad a las faldas de La Pena Negra
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAtrás dejamos La Ventanina
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAlcanzamos El Mayéu del Picu la Carba, donde encontramos las "muertes" de varias cabanas
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAdentrándonos en la vertiente lavianesa bajamos hasta la cercana Fuente del Picu la Cabra
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónDe nuevo en la arista cumbrera continuamos por ella con rumbo Este con un pie en Ayer y otro en L.laviana dejando a nuestras espaldas La Pena Negra y El Picu Dubil. Por cierto, tenemos nuestras dudas, que aún no hemos despejado, respecto a la cota más alta de La Pena Negra pues varios ganaderos nos comentaron que la conocían como El Picu la Cabra siendo La Pena Negra otra peña próxima de menor altura. A ver si en el futuro somos capaces de confirmarlo al cien por cien...
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónMientras tanto, nosotros seguimos por el cordal transitando por encima de La Carba la Pidriquina
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAl llegar a las proximidades de El Rodaúriu giramos bruscamente al Norte para adentrarnos de nuevo en tierras lavianesas caminando entre urcies sobre La Vallinona del Cardu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónLos posibles senderos están totalmente desaparecidos entre la espesa maleza y se hace muy incómodo descender por esta vallina
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónA duras penas avanzamos por los pocos senderos visibles, desde luego no creo que volvamos a pasar por aquí en mucho tiempo...
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAl fin, tras luchar contra les urcies, cotoyes y árgomas logramos salir de ese infierno para entrar en un fayéu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEnseguida llegamos a otro lugar hermosísimo, Los Collaos de la Piedriquina, donde aún se conservan las ruinas de una cuadra y una cabaña
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónDesde La Piedriquina seguimos en descenso atravesando El Prau Llanu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónMás abajo, llegamos a los praos de El Picu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEn El Picu cogemos un marcado sendero por el que seguiremos al SO
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónTras atravesar un frondoso fayéu (monte Les Lláscares) y cruzar un par de riegas (El Regueru los Llamargos y El Reguero Cuadracín), llegamos a El Mayáu Cuadrazu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAtravesamos El Regueru Cuadrazu para pasar a la otra orilla
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónSubimos en dirección Norte hasta llegar a La Vía'l Carru, un precioso mayáu con un par de cabañas en ruinas
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónDesde La Vía'l Carru bajamos al Este siguiendo un sinuoso sendero hasta encontrarnos con varias cuadras ruinosas en El Robelláu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEn El Rebolláu cogemos un sendero por el que bajaremos valle abajo, atravesando La Foz l'Apertón, hasta enlazar con la pista que sube desde Mestres a Los Collaos
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónCon rumbo NE, descendemos por el estrecho valle yendo paralelos al regueru Cuadrazu hasta su unión con el río Forno en L'Apertón
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEl río pasa a llamarse L'Acebalín tras la mesta de ambos regueros
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAfrontamos un pequeño ascenso por el fayéu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónDesembocamos en el mayáu L'Acebalín, con los restos de antiguas cuadras
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónAlcanzamos una pequeña entalladura, La Mozqueta. Desde allí iniciaremos un corto descenso
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónFinalmente, enlazamos con la pista a la altura de El Bayu
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónCómodamente, bajamos por la pista que sube desde Mestres a Los Collaos
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónEn nuestro descenso, yendo paralelos al río'l Raigusu, sobrepasamos varios praos con cuadras y cabañas: Mayautruncu, El Río'l Gallu, Covellayo, La Egesa, La Viciella, etc
Mestres-Los Tornos-L' Aguabondeyu-La Rubieta-El Mayéu Mea-El Picu-Cuadrazu-La Foz l'ApertónSobre las 18:30 h ponemos punto final a esta ruta de unos 21,7 km de recorrido y 1444 m de desnivel positivo acumulado. Saludos y hasta la próxima